fbpx

Warsztaty i szkolenia dla małej gastronomii, co wybrać?

warsztaty dla małej gastronomii

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem, managerem czy pracownikiem w branży małej gastronomii, aby twoja praca przynosiła realne efekty, ale także przyjemność, nie wystarczy ukończenie szkoły gastronomicznej, dyplom z zarządzania czy po prostu talent do prowadzenia biznesu. Ważne, aby stale poszerzać swoją wiedzę z wybranej dziedziny i zdobywać nowe kompetencje. Na rynku nie brakuje warsztatów i szkoleń, jak zatem wybrać, aby nie żałować?

Regularne uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach gastronomicznych gwarantuje nie tylko „bycie na bieżąco” ze wszystkimi nowinkami w branży, ale także daje szansę na uzupełnienie braków w wiedzy. Jeśli czujesz, że są aspekty twojej pracy, które nie przychodzą ci z łatwością lub jeśli masz świadomość, że konkurencja zaczyna cię wyprzedzać, a ty nie wiesz, dlaczego tak się dzieje, to dobry moment, aby poszukać szkolenia czy warsztatów, które pozwolą ci odzyskać kontrolę nad sytuacją. Czym kierować się podczas wyboru warsztatu lub szkolenia gastronomicznego?

 

Siła rekomendacji

Najlepszą rekomendacją jest opinia innych osób. Szukając szkolenia gastronomicznego — sprawdź, co sądzą o nim inni. Obecnie internet daje ci taką możliwość bez konieczności ruszania się z kanapy. Przejrzyj rekomendacje na stronie www, opinie na forach internetowych czy na Facebooku. Jeśli szkolenie poleca wiele osób, a do tego jest przeprowadzane regularnie, co może świadczyć o dużej ilości chętnych, warto przyjrzeć się mu bliżej.

 

Siła planowania

Poznaj kwalifikacje osób prowadzących warsztaty. W czym się specjalizują? Jakie mają doświadczenie zawodowe? Czy pracę w gastronomii znają jedynie w teorii, czy również w praktyce? Czy same stale poszerzają wiedzę na dodatkowych kursach i szkoleniach?
Sprawdź dokładnie plan szkolenia i czy zawiera elementy, które najbardziej cię interesują. Aby uczestniczyć w szkoleniu idealnie dopasowanym do twoich potrzeb, należy zastanowić się nad uczestnictwem w szkoleniu indywidualnym, jednak jeśli szkolenie jest dobrze przygotowane, zawiera opis i plan, który pozwoli ci sprawdzić, czy jest ono stworzone właśnie dla ciebie. Warto również, jeśli wybrane szkolenie spełnia twoje oczekiwania, ale nie zawiera ważnego dla ciebie aspektu, zapytać organizatorów, czy możliwe jest poszerzenie wybranego szkolenia o konkretne zagadnienie, na którym bardzo ci zależy. Szkoleniowiec może nie tylko odpowiedzieć na twoją indywidualną potrzebę, ale również wprowadzić zmiany w swoim szkoleniu, aby jeszcze lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku. Istotne jest również czy w szkoleniu poza teorią przeprowadzane są zajęcia praktyczne, czy szkolenie kończy się testem wiedzy oraz, czy otrzymasz stosowne poświadczenie odbycia szkolenia, na przykład w formie certyfikatu.

 

Siła inwestycji

Czy warto brać pod uwagę cenę szkolenia? Oczywiście! Choć nie zawsze za ceną idzie jakość. Pamiętaj, że niezależnie od tego, czy za szkolenie płaci twój szef, czy finansujesz je samodzielnie — dobre szkolenie gastronomiczne jest inwestycją, która na pewno zaprocentuje w przyszłości. Szkolenie gastronomiczne to okazja do poznania nowinek z branży, uzupełnienia i poszerzenia wiedzy, ale także poznania ludzi z branży i wymiany doświadczeń. To także większe szanse na sukces, jeśli chcesz zmienić pracę lub negocjować warunki aktualnej umowy. Często to również ratunek dla lokali, które nie radzą sobie najlepiej na rynku.

Szukasz dobrego szkolenia dla małej gastronomii? Zastanawiasz się co wybrać? Już dziś zapraszamy cię na jedno z naszych autorskich szkoleń „Warsztaty skutecznego managera” oraz „Warsztaty — Efektywna komunikacja”. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami już dziś!