„WARSZTATY EFEKTYWNA KOMUNIKACJA”
08.45– 9.00 rejestracja uczestników (kawa, herbata, słodki poczęstunek)
9:00- 11:00 blok szkoleniowy I
- Komunikacja jedno i dwukierunkowa, szumy komunikacyjne, podstawowe błędy w
komunikacji – dlaczego jak Ty mówisz jedno – oni myślą drugie?! - Warsztat korygowania błędów komunikacyjnych (15 min).
- Komunikat „JA” i jego przewaga nad komunikatem „TY” (15 min).
- Warsztat asertywności: Rozwadnianie, odmowa wprost, zdarta płyta, konstruktywna
odmowa, przywołanie faktów, wskazanie konsekwencji, Jujitsu , odbicie piłki, czyli jak
odmawiać, żeby nie urazić? (30 min).
11:00 - 11:15 przerwa kawowa (kawa, herbata, woda, słodki poczęstunek)
11:15 - 13:00 blok szkoleniowy II
- Feedback: FUKO, kanapka krytyki, RTD czyli o jakości i efektach uczciwej rozmowy (15
min). - Warsztat: udzielanie feedbacku za pomocą poznanych metod (30 min).
- Techniki werbalne i niewerbalne w procesie komunikacji – mowa ciała i jej znaczenie (15
min). - Klasyfikacja stylów społecznych i typy osobowości w komunikacji, o tym dlaczego jedni
myślą tak a drudzy inaczej (30 min).
13:00 - 14:00 przerwa obiadowa
14:00 - 15.00 blok szkoleniowy III
- Góra konfliktowa i prowadzące do niej błędy komunikacyjne, jak łagodzić wojnę między
kuchnią a salą ?(15 min). - Wywieranie wpływu na ludzi (Cialdini) (15 min)
- Techniki nacisku (naciskanie, agresywna krytyka, chwyt poniżej pasa)
- Praktyczny test końcowy oceniający poziom zdobytej wiedzy (10 min).
- Ankieta (10 min).
- Zakończenie: rozdanie certyfikatów uczestnictwa (5 min)