fbpx

JAKIE TRENDY ZAWŁADNĄ GASTRO ŚWIATEM W 2019?

Rozwijający się świat pociąga za sobą zmiany także w świecie gastronomii. Jeśli zastanawiacie się co w tym roku będzie „trendy” to poniżej przedstawiamy kilka inspiracji, z których warto czerpać w tym roku?

  1. W ZGODZIE Z NATURĄ

To bardzo ważny trend, który dotarł także do restauracji. Coraz więcej ludzi zaczyna zwracać uwagę na potrzeby środowiska, w którym żyjemy. Przede wszystkim młode pokolenia mocno zwracają uwagę na miejsca, w których jedzą. Jeśli Twoja oferta jest skierowana w szczególności do tego sektora musisz tak ją ukształtować, aby odpowiadała na potrzeby dzisiejszego wyzwania pt. „być bliżej natury”. Ludzie młodzi wybierają restauracje, które w swoje ofercie chwalą się byciem „eko”.  Samo pochwalenie się byciem restauracją ekologiczną oczywiście nie wystarczy. Jeśli komunikujesz swoim odbiorcom, że Twoja restauracja jest EKO, ale nie idą za tym czyny wiedz, że młodzi ludzie nie będą traktować tego co piszesz poważnie! Za deklaracjami muszą iść konkretne zachowania! Jeśli zależy Ci, aby Twoja restauracja była postrzegana jako działająca w zgodzie z naturą poinformuj swoich Gości o tym co rzeczywiście robisz, aby Twoja restauracja taka była. Jest mnóstwo możliwości: Segregacja śmieci, przeciwdziałanie marnotrawieniu jedzenia choćby poprzez wprowadzenie połówek porcji, szeroko pojęty recykling, współpraca z lokalnymi dostawcami to tylko kilka przykładów, które mogą pomóc Twojej restauracji w prawdziwym byciu „eko”

  1. WEGETARIANIZM I WEGANIZM

To terminy, które nie mogą być dla Ciebie obce, jeśli chcesz podążać za zmieniającymi się trendami. Jeszcze kilka lat temu w restauracjach opcją dla wegetarian był ryż z warzywami – o ile w menu w ogóle było coś wegetariańskiego. Teraz w każdej restauracji znajdziemy szereg propozycji dla wegetarian. Wcale nie musisz od razu zmieniać profilu Twojej restauracji, ale możesz w swoim menu zaplanować pozycje, które odpowiedzą na potrzeby tej specyficznej grupy społecznej. Musisz pamiętać, że zarówno dania wegańskie jak i wegetariańskie muszą być urozmaicone i wyszukane. Restauracje prześcigują się w coraz to bardziej wyrafinowanych wegańskich smakach. Jeśli chcesz iść o krok dalej przeszkól swój personel sprzedażowy, aby potrafił z waszego menu zaproponować opcję dla specyficznych diet eliminacyjnych: bez laktozy, bez glutenu – to tylko te najpopularniejsze.

  1. ŚWIADOMOŚĆ PRODUKTU

Goście coraz częściej chcą wiedzieć skąd pochodzą i w jaki sposób są uprawiane poszczególne składniki potraw serwowanych w restauracjach. Jeśli masz własnego bardzo małego i bardzo lokalnego dostawcę i masz 100% pewności, że uprawiana przez niego marchew nie zawiera żadnych konserwantów – pochwal się tym! Zaznacz w menu te dania, które mają w składzie produkty pozyskane z upraw ekologicznych, a później obserwuj jak z dnia na dzień ich sprzedaż rośnie!

  1. JEDZENIE W DOSTAWIE

Jedzenie „na telefon” przeżywa prawdziwy rozwojowy boom. Mówi się, że z roku na rok ta forma sprzedaży będzie miała największy udział w rynku restauracyjnym. Jeśli prowadzisz restaurację z opcją „wywozu” zadbaj o to, aby Twoje opakowania były estetyczne i ekologiczne. Era „byle jakich” opakowań na wynos minęła bezpowrotnie. Jeśli chcesz być w tym względzie na czasie zainwestuj w profesjonalne opakowania z logo Twojej restauracji. Na pewno na tym nie stracisz!

  1. PRZEKĄSKI

Czy idąc do restauracji coraz częściej macie ochotę na zamówienie kilku małych przekąsek, a nie jednego dużego dania? Coraz częściej w restauracjach obserwuje się trend, który pokazuje, że Goście wolą zamówić kilka różnorodnych przekąsek niż jedno danie główne. Najlepszym tego przykładem są sushi bary, gdzie oprócz sushi sprzedaje się mnóstwo przekąsek na ciepło!

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – zweryfikuj swoje menu pod kątem przekąsek. Są to zazwyczaj bardzo marżowe produkty!

  1. POPULARNOŚĆ JEDZENIA z FOOD TRUCKA

Tutaj myślę, że mało odkrywczo: nadal rozwijają się food trucki, które serwują jedzenie, które można zabrać od razu ze sobą. Ludzie oczekują, że dostaną coś bardzo szybko. Przerwy lunchowe są tego doskonałym przykładem. Pracownicy biurowi często w krótkiej przerwie obiadowej chcą zjeść coś sycącego i nie są to już kanapki zawinięte w folię aluminiową przygotowane w domu dzień wcześniej. Oczekują, że jedzenie tego typu będzie świeżo przygotowane.

Jeśli prowadzisz restaurację i rozważasz opcję sprzedaży jedzenia, które możesz wziąć ze sobą – nie musisz od razu kupować food trucka. Zawsze możesz zorganizować małą przestrzeń wystawową, w której umieścisz gotowe już kanapki czy innego rodzaju przekąski, które można od razu zapakować i wziąć ze sobą.

  1. FAST FOODS NADAL W MOCY

Ale nie mówimy tutaj już tylko o McDonald’s czy KFC! Myślimy dużo szerzej o jedzeniu, które tak jak w tych popularnych sieciach dostaniesz praktycznie od ręki. Są to lokalne knajpki serwujące tortille, tosty, zapiekanki.

  1. FENOMEN BURGERA

Burgery już nikomu nie kojarzą się tylko z Burger Kingiem czy McDonaldem. Absolutnie pierwsze skrzypce w burgerze gra dobrej, ba! najlepszej jakości mięso. Burgerownie oferują wiele opcji, wiele smaków. Dobra bułka i frytki to nieodzowne elementy każdego burgera. Mimo, że tego typu restauracje ciągle powstają ich popularność nie słabnie i w tych najlepszych ciężko o wolny stolik bez uprzedniej rezerwacji.

Podążanie za zmieniającymi się jedzeniowymi trendami nie jest łatwe, ale wierzymy, że jeśli będziesz rozmawiał ze swoimi Gośćmi i słuchał ich oczekiwań zawsze będziesz na czasie!

Powodzenia!